25 Temmuz 2012 Çarşamba

Şekilli Nick Yazma

Arkadaşlar itiraf edelim ki hepimiz nickimizi kendi ismimiz gibi benimsedik artık. Belki siz de çevrenizde ismi yerine nicki ile hitap edilen insanlar görmüşsünüzdür. Benim arkadaşlarım ve yakın çevremin çoğu sağlam internet kullanıcıları. Sosyal paylaşım sitelerinde, msn’lerinde, oyun sitelerinde vs çok etkinler. Bazıları nickini kimlik kartına bile yazdıracak nerdeyse? Tabi nickleri ne kadar şekilli ve farklıysa o derece mutlu oluyor insan. Şekilli nick kullananlar sıradan kullanıcılardan hemen ayırt edilebiliyorlar. Oyun listelerinde bile daha göze batanlar hep şekilli nicke sahip olan üyelerdir. Liseli öğrenciler arasında da çok popüler şekilli nick kullanmak. Hatta defterine ismi yerine şekilli nickini yazanlar gördüm. Nick olarak kendi ismini kullananlar da yok değil tabi. Mesela ben facebook, twitter gibi sitelerde nick olarak kendi ismimi kullanıyorum fakat oyun siteleri, alışveriş siteleri gibi yerlere farklı bir nick kullanıyorum. Yani şekilli nickimi? Çünkü tanımadığım yabancı insanlar tarafından rahatsız edilmek istemiyorum zaten bana genellikle şekilli nickimi nerden bulduğuma dair mesaj atıyorlar. Bence farklı nickler kullanmak çok mantıklı. Örneğin güzel bir forum sitesinde, farklı konular üzerine tartışmak, fikirlerini sunmak ve yeni bilgiler edinmek istiyorsun fakat hepimiz biliyoruz ki internet ortamı tüm dünyaya ve her türlü insana açık olan bir yer. Her türden insan mevcut içinde. Ne kadar mesaj atmasını engellesen şikayet etsen de kişisel bilgilerinin kötü ellerde olmayacağını nerden bilebilirsin ki? Sadece ip numarandan bile neler neler yapabiliyor bu kötü insanlar. Bu yüzden arkadaşlar kişisel bilgilerimizi ulu orta vermemeye özen gösterelim. Özellikle küçük çocuklarımızı ve gençlerimizi bu konuda uyaralım. Neyse bu arada benim kullandığım şekilli nick yazma ve bunları nerden bulduğumu açıklıyorum arkadaşlar? www.sekillinickyazma.com kimseye söylemeyin ama?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder